Taneční show o svědomí jednotlivce a celé společnosti pro několik tanečních generací.
Je připomínkou osobnosti a díla brněnského choreografa Luboše Ogouna a současně připomínkou a metaforou o rozhodování elit, která poznamenávají celé lidstvo. V tomto případě jde o důsledek shození atomové bomby na Hirošimu v roce 1945 a současná aktuální hrozba.
Představení Svědomí Ogoun100 je velkoformátovým kusem pro tanečníky několika generací. Tématem choreografie je dílo choreografa Luboše Ogouna – Hirošima/Svědomí/Rozkaz z éry (nejen) Baletu Praha. Osobnost Luboše Ogouna je pro vývoj českého moderního tance a baletu zásadní. Vedle Pavla Šmoka to byl právě on, který vnesl do baletních souborů kamenných divadel prvky modernizmu. Luboš Ogoun byl všestranným choreografem, který vynikal značnou pohybovou invencí a režijními dovednostmi. Za zmínku stojí také jeho zásluhy při uvádění původních nebo málo hraných inscenací (Balada o námořníku, Hirošima, Podivuhodný mandarín, Paní mezi stíny, Škrtič a mnohé další). Vždy se hlásil k odkazu Saši Machova, který ho naučil, jak vytvářet taneční divadlo se všemi atributy dramatu.
Koncept choreografie vychází z dostupných materiálů o Luboši Ogounovi a z hudební předlohy Wiliama Bukového Hirošima/Svědomí/Rozkaz. Propojuje tedy dvě linie život Ogouna a současně pozadí jeho ikonického díla. Ogounův život je mapován autorským textem ze záznamu (hlas již zemřelého Ogouna komentujícího svůj život). Choreografie reagující na jeho dílo vychází z dostupných vzpomínek, fotografií a videonahrávek. Zkoumá choreografický odkaz původního uvedení Luboše Ogouna, ale podrobí jej aktualizaci a rozvinutí do dalších rovin formálních, obsahových, estetických nebo emociálních. Jde o jistý experiment, kde se choreografie více než padesát let stará podrobí novému tvoření a zkoumání s invencí tvůrců a interpretů Martina Dvořáka a mj. Jany Kosíkové (Přibylové) / Ivony Jeličové – emeritních sólistky Baletu ND Brno. Autorem nové hudby je Jan Hanák alias DJ Sonority.
Upozornění: Představení trvá 50 minut a je nutné se dobře obléct a mít dobrou obuv. Společenský oděv není vhodný. Teplotně Vodojem odpovídá pobytu v jeskyni.
Našli jsme další akce, které by se vám mohly líbit.
Mrkněte na ně.
tip na 12 akcí
Otevřená módní studia / Open Fashion Studios zvou potřetí návštěvníky do zákulisí brněnské módní scény.
Masarykova univerzita si každoročně připomíná výročí „sametové revoluce“ v roce 1989, kdy naše země získala svobodu a možnost samostatného národního rozvoje.
Mendelovy dny 2025 navážou na minulé ročníky, jejichž tématem v rámci cyklu Čtyři živly byla voda a země, a i tentokrát připomenou Mendela v celé šíři jeho zájmů.
Adventní věnec je neodmyslitelnou součástí vánoční výzdoby. Přijďte si užít předvánoční čas tvořením v Otevřené zahradě.
Dramatická cesta od barokní zbožnosti k totalitní ideologii - nová protiválečná expozice Muzea města Brna.
Nový výstavní projekt Muzea města Brna, konaný při příležitosti 130. výročí narození architekta Bohuslava Fuchse.
Festival umělé inteligence Dny AI se koná od 3. do 16. listopadu 2025 ve všech krajích Česka.
Kamenná čtvrť je unikátní místo, které nemá obdobu nikde v republice.
U příležitosti výročí těchto dramatických okamžiků pořádá již tradičně Židovská obec Brno a Centrum židovské kultury ŠTETL připomínkovou akci spojenou s pokládáním Kamenů zmizelých.
…na mapách a plánech. Pozvánka na přednášku, která se uskuteční 5. listopadu 2025 od 10 hodin v aule A329 v předmětu Urbanismus 3.
Původně komiksová groteska, která si dokáže dělat srandu ze skutečností, jež vedly k nejpropastnější tragédii lidstva – KOMUNISMU a jeho praktikám.
Vzdělávání bez hranic: Masarykova univerzita otevírá své dveře veřejnosti