Scénický projekt v exkluzivním prostoru brněnského architektonického skvostu Vodojemu 3 k 80. výročí konce II. světové války.
Taneční show o svědomí jednotlivce a celé společnosti pro několik tanečních generací. Je připomínkou osobnosti a díla významného brněnského choreografa Luboše Ogouna a současně připomínkou a metaforou o rozhodování elit, která poznamenávají celé lidstvo. V našem případě jde o důsledek shození atomové bomby na Hirošimu v roce 1945 a současná aktuální hrozba.
Představení SVĚDOMÍ Ogoun100 je velkoformátovým kusem pro tanečníky několika generací. Tématem choreografie je ikonické dílo choreografa Luboše Ogouna – Hirošima – Svědomí, Rozkaz z éry (nejen) Baletu Praha. Osobnost Luboše Ogouna je pro vývoj českého moderního tance a baletu zcela zásadní. Vedle Pavla Šmoka to byl právě on, který vnesl do baletních souborů kamenných divadel prvky modernizmu. Luboš Ogoun byl všestranným choreografem, který vynikal značnou pohybovou invencí a režijními dovednostmi. Zejména narativní část jeho díla patří k nejlepšímu, co v historii českého tance vzniklo. Za zmínku stojí také jeho zásluhy při uvádění původních nebo málo hraných inscenací (Balada o námořníku, Hirošima, Podivuhodný mandarín, Paní mezi stíny, Škrtič a mnohé další). Vždy se hlásil k odkazu Saši Machova, který ho naučil, jak vytvářet taneční divadlo se všemi atributy dramatu. Umělec jeho velikosti českému tanečnímu světu chybí dodnes.
Koncept choreografie vychází z dostupných materiálů o Luboši Ogounovi a z hudební předlohy Wiliama Bukového Hirošima/Svědomí/Rozkaz. Propojuje tedy dvě linie život Ogouna a současně pozadí jeho ikonického díla. Ogounův život je mapován autorským textem ze záznamu (hlas již zemřelého Ogouna komentujícího svůj život). Choreografie reagující na jeho dílo vychází z dostupných vzpomínek, fotografií a videonahrávek. Zkoumá choreografický odkaz původního uvedení Luboše Ogouna, ale podrobí jej aktualizaci a rozvinutí do dalších rovin formálních, obsahových, estetických nebo emociálních. Jde o jistý experiment, kde se choreografie více než padesát let stará podrobí novému tvoření a zkoumání s invencí tvůrců a interpretů Martina Dvořáka a mj. Jany Kosíkové (Přibylové) Baletu ND Brno. Autorem nové hudby je Jan Hanák alias DJ Sonority.
Autor a choreografie: Martin Dvořák
Hudba: DJ Sonority dle Wiliama Bukového, Hector Berlioz
Tanec: Jana Kosíková (Přibylová), Martin Dvořák, Daniela Hanelová, Renata Poláčková a žáci Taneční konzervatoře Brno
Světla, zvuk: Michal Sklenář
Našli jsme další akce, které by se vám mohly líbit.
Mrkněte na ně.
tip na 12 akcí
Dramatická cesta od barokní zbožnosti k totalitní ideologii - nová protiválečná expozice Muzea města Brna.
Nový výstavní projekt Muzea města Brna, konaný při příležitosti 130. výročí narození architekta Bohuslava Fuchse.
Srdečně vás zveme na vánoční setkání v pátek 19.12.2025 od 17h do Komunitního centra Lerchova 62.
Jóga pro babičky je jemná jógová lekce určená především pro seniorky, případně pro ženy ve středním věku nebo začátečnice.
Vstupte do roku 2026 dobrým skutkem, a zároveň dejte smysl věcem, které vám již neslouží.
Jedinečná degustace vedená Františkem Zapletalem.
Mezinárodní soutěže o příští budovu Moravského židovského muzea Mehrin se zúčastnily čtyři přední světové ateliéry: Bjarke Ingels Group (DK), MVRDV (NL), Cino Zucchi Architetti (IT) a Kengo Kuma & Associates (JP).
Hologramy rituálních předmětů mikulovského pohřebního bratrstva Chevra kadiša.
Vyzkoušejte pokusy propojující vánoční tradice s kouzlem vědy!
Přijďte si prohlédnout prvorepublikovou vilu se svařákem v ruce!
Český filharmonický sbor Brno zve všechny milovníky vánoční hudby na své tradiční vánoční koncerty, které se uskuteční 21. 12. 2025 od 16.00 a 19.00 v Besedním domě v Brně.